2024. Szelek hava (Április) 20.-a - Töhötöm, Aladár, Tivadar, Tihamér neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!

Tisztelt Közgyűlés!

Szeged város első lábon álló hídja, a Szegedi Vasúti Híd idén éppen 150 esztendeje öltötte fel azt a szép alakját, mely csaknem egy évszázadon át volt meghatározó látványeleme és büszkesége Városunknak. A második világháború amerikai terrorbombázásai során Liberátor típusú bombázók pusztították el 1944. szept. 3.-án. Azóta sem épült helyette új hidunk…

Az egykori építészeti remek újszegedi hídlába még áll. Évek óta fölállítására vár a szegedi parkos oldalon Hemmert János hídemlékműve, mely a polgári áldozatoknak is emléket állít…

A szegedi MÁV palota pincéjében, a Vasúttörténeti Alapítvány gondozásában csodálatos gyűjtemény várja a látogatóit, de legfőképpen a méltó körülmények közé való helyezését (ill. a méltó múzeumi körülmények helybeni kialakítását). Tavalyi rendelkezésem nyomán megújult az öreg mozdony is a Városháza mögött. Idén pedig talán sikerül képviselői alapomból megmenteni a Szegedi Kisvasút egyik utolsó kocsiját, mely fölújítva köztéri kiállításra érdemes!

Európa hasonló méretű és múltú városai megőrzik emlékeiket, ápolják hagyományaikat, sőt az idegenforgalom föllendítésére sorra nyitják interaktív kismúzeumaikat.

Szeged Város polgárai, valamint a városvédő egyesület nevében a 150. évforduló alkalmából ezúton indítványozom :

  • Az Újszegedi Vasúti Hídláb védetté nyilvánítását.
  • A szegedi oldali vasúti hídláb helyén a régóta tervezett emlékmű fölállítását, a környező emlékpark rendezésével.
  • A Vasúttörténeti Gyűjtemény Városi segítséggel valamint nemzeti és EU-s alapok bevonásával történő Szegedi Vasúttörténeti Kismúzeummá alakítását.
  • Valamint - de nem utolsó sorban - a Szegedi „Tanyasi" Kisvasút emlékére a szerelvény egy kiskocsijának köztéri kiállítását az egykori végállomáson, vagy a sétányon az egykori vonal mentében.

Városatyához méltó, őszinte támogatásukban bizakodva, tisztelettel:

Dr. Szabó László a Szögedi Védegylet elnöke Szeged önkorm. képviselője dr.szabolaszlo@ujszeged.hu Kelt: Szegeden, 2008. Áldás hava (július) 31.-én

 

Bogár László : Bokros újratöltve

Bátyai Gitta: Úszóházak a Tiszán

Helyünk és sorsunk Európában

Kanyó Ferenc: Világháborúk szegedi hősi halottai

Magyarország felszámolása

Magyarország – Kulturális értékeink, természeti kincseink

Vadételek

Magyarország, a vonakodó csatlós

Péter László: József Attila Szegeden

A tudás még nem bölcsesség

Sz. Lukács Imre: Magyar gulág

Marschalkó Lajos, Fiala Ferenc: Vádló Bitófák

Hiper- és hipoaktivitás, figyelemzavar

Ozsváth Gábor Dániel - Ozsváthné Csegezi Mónika: Szeged város főmérnökeinek és Mérnöki Hivatalának krónikája

Péter László: Szegedi seregszámla

Lengyel András: „Közkatonái a tollnak...”

Péter László: A város cselédje

Dr. Darázs Sándor: A Szegedi Konzervgyár története

Kilófaló sütemények

Forrai Kornélia - Tóth Attila: A szegedi Hősök kapuja