2018. Mag hava (Október) 18.-a - Lukács neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!



Büntetőlámpa gyógyítja a 43-as út betegségeit ?

Ahogy a 43-ason beérünk Makóra, egy nagyívű kanyar és egy emelkedő felől szállhatunk alá a híres hagymavárosba. Amióta a Balkán több állama is csatlakozott az unióhoz, többszörös hatványára emelkedett a nagy testű, szállító járművek forgalma. Most egy sebességmérő szenzorral vezérelt, úgynevezett büntetőlámpát szereltek fel az emelkedő aljára. A tiltakozó lakosokkal a helyszínen találkozott a közútkezelő munkatársa.

Eddig a legtöbb próbálkozás eredménytelennek bizonyult a 43-as forgalomnövekedése miatti problémák kezelésére. Talán a körforgalmak, a járdaszigetek működnek némi hatásfokkal. Ami a leginkább beválna, az bizony az állandó rendőri jelenlét, amit még nem sikerült megvalósítani.

„Fürdővárost akarunk csinálni, de csendet nem!?” – mondta a Török család háza előtt összegyűlt civilek közül az egyik szomszédban lakó hölgy. Török Tibor szerint értelmetlen és káros, ráadásul eredménytelen is az a kezdeményezés, amely már hetek óta mérgezi a Lidl áruházzal szemben lakók életét. A forgalom lassítására ugyanis egy olyan büntetőlámpát helyeztek ki, amely egy szenzor segítségével érzékeli a gyorshajtást, és pirosra vált, hogy megállítsa a járművet, és egy gyalogátkelő helyet is létesítettek az áruház felé. Csakhogy az összegyűlt civilek – akik a közútkezelő képviselőjét, Rigó Mihályt várták – szerint az érzékelőt a lámpától alig 25-30 méterre helyezték el, épp ahogy a száguldó kamionok lefordulnak a lejtőről, így gyakran csak nagy fékezések, csikorgások árán tudnak megállni, sőt legtöbbször nem is a vétkest állítja meg a lámpa, hiszen az még épp átcsusszan a sárga jelzésen, hanem a mögötte érkezőt. A zebrát pedig lényegében csak az a néhány polgár használja, akik a Lidllel szemben lévő házakban laknak. Amióta a lámpa működik, a Török család élete szinte elviselhetetlen az extrém hanghatások miatt.

Mikor Rigó Mihály megérkezett, meghallgatta a panaszokat, és több lehetőség is felmerült, melyekről megígérte, hogy egyeztet majd róluk kollégáival, és utánajár, milyen eljárási folyamatok kellenek azok végrehajtására. Az egyik, hogy éjszakára a lámpát állítsák sárga villogó jelzésűre, a másik pedig a szerkezet teljes felszámolása.

Forrás: www.szegedma.hu

 

Bogár László - Lefelé a létezés lejtőin

Gyilkos vagy humánus gazdaság

Pálfi Sándor - Tóth Béla: Szegedi hajók a Tiszán, Dunán, Dráván, Száván

Tóth Béla: Szeged vidámítása I-II.

Monostori László: Nándorfehérvár emlékezete, 1456-2006

Bátyai Gitta: Újszegedi mozaikok

Kecske ételek

Péter László: Árvízi emlékek Szegeden

Tóth Béla: Teremtő Joó Istvánék emlékező könyve

Cs. Sebestyén Károly: Utcák, terek, templomok, házak

Bogár László - Hálózatok világuralma

Kilófaló finomságok

Szeged (magyar)

Szeged útikönyv – 10 séta a városban

Aki Európából (is) látta Magyarországot...

Tápai Antal : Életutam

Lengyel András: „Közkatonái a tollnak...”

Az élő Árpádok

Tóth Béla: Tudósítások a török kori Szegedről

Írások a Nagyárvízról