Büntetőlámpa gyógyítja a 43-as út betegségeit ?
Ahogy a 43-ason beérünk Makóra, egy nagyívű kanyar és egy emelkedő felől szállhatunk alá a híres hagymavárosba. Amióta a Balkán több állama is csatlakozott az unióhoz, többszörös hatványára emelkedett a nagy testű, szállító járművek forgalma. Most egy sebességmérő szenzorral vezérelt, úgynevezett büntetőlámpát szereltek fel az emelkedő aljára. A tiltakozó lakosokkal a helyszínen találkozott a közútkezelő munkatársa.
Eddig a legtöbb próbálkozás eredménytelennek bizonyult a 43-as forgalomnövekedése miatti problémák kezelésére. Talán a körforgalmak, a járdaszigetek működnek némi hatásfokkal. Ami a leginkább beválna, az bizony az állandó rendőri jelenlét, amit még nem sikerült megvalósítani.
„Fürdővárost akarunk csinálni, de csendet nem!?” – mondta a Török család háza előtt összegyűlt civilek közül az egyik szomszédban lakó hölgy. Török Tibor szerint értelmetlen és káros, ráadásul eredménytelen is az a kezdeményezés, amely már hetek óta mérgezi a Lidl áruházzal szemben lakók életét. A forgalom lassítására ugyanis egy olyan büntetőlámpát helyeztek ki, amely egy szenzor segítségével érzékeli a gyorshajtást, és pirosra vált, hogy megállítsa a járművet, és egy gyalogátkelő helyet is létesítettek az áruház felé. Csakhogy az összegyűlt civilek – akik a közútkezelő képviselőjét, Rigó Mihályt várták – szerint az érzékelőt a lámpától alig 25-30 méterre helyezték el, épp ahogy a száguldó kamionok lefordulnak a lejtőről, így gyakran csak nagy fékezések, csikorgások árán tudnak megállni, sőt legtöbbször nem is a vétkest állítja meg a lámpa, hiszen az még épp átcsusszan a sárga jelzésen, hanem a mögötte érkezőt. A zebrát pedig lényegében csak az a néhány polgár használja, akik a Lidllel szemben lévő házakban laknak. Amióta a lámpa működik, a Török család élete szinte elviselhetetlen az extrém hanghatások miatt.
Mikor Rigó Mihály megérkezett, meghallgatta a panaszokat, és több lehetőség is felmerült, melyekről megígérte, hogy egyeztet majd róluk kollégáival, és utánajár, milyen eljárási folyamatok kellenek azok végrehajtására. Az egyik, hogy éjszakára a lámpát állítsák sárga villogó jelzésűre, a másik pedig a szerkezet teljes felszámolása.
Forrás: www.szegedma.hu