Egész nyáron dübörögnek még a kamionok
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Swietelsky Magyarország Kft. aláírta a megállapodást az épülő M43 autópálya I. szakasz átadási határidejének módosításáról – 2010. augusztus 31-re készül el az adott szakasz az új Tisza-híddal együtt.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (továbbiakban NIF Zrt.) aláírta az M43 autópálya I. szakaszát építő M43 SZEGED – MAKÓ Konzorciumot vezető Swietelsky Baugesellschaft m.b.H.-t képviselő Swietelsky Magyarország Kft.-vel a szerződéses megállapodás módosítását – írja sajtóközleményében az NIF Zrt.
Több százmilliós a kötbérigény
A megállapodás értelmében a beruházó elfogadta, hogy a szakaszon a B6 jelű műtárgy alatti DN 1000 víznyomó vezeték megvédése érdekében épülő résfal kivitelezése valós indok a határidő módosítására. Azonban azt is megállapította, hogy a szakasz azon részei, melyek nem érintettek a víznyomó vezeték megvédése kapcsán, indokolatlan késedelemmel épülnek.
Mindezek alapján a NIF Zrt. a víznyomó cső megvédésével nem akadályozott szakaszokra 2009. november 30-tól kötbért állapít meg, amelynek mértéke több száz millió forintot tesz ki.
A megállapodás a módosított szerződés véghatáridejét 2010. augusztus 31. dátummal határozta meg, amely megegyezik a követő – Tisza-hidat is tartalmazó – szakaszok befejezési határidejével.
A NIF Zrt. figyelemmel a szegedi polgárok érdekeire az M43 autópálya 5. sz. főút és a 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) között elkészülő szakaszt és a Csongrádi úti csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal 2010. március 31-ig átadja a forgalomnak.
Forrás: www.szegedma.hu