2024. Szelek hava (Április) 26.-a - Ervin neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Sajtóközlemény

 

Szeged MJV közgyűlésén tegnap (2007-03-29) napirendi pontként a képviselők jóváhagyták a következő évekre szóló közlekedésfejlesztési koncepciót. Újszeged Fidesz képviselői az alábbi módosító indítványt nyújtották be, amelyet a közgyűlés elfogadott. Ennek következtében beépült a közlekedési koncepcióba, hogy az önkormányzat nem támogatja a Szeged és Deszk közötti, a Fő fasor meghosszabbításaként Újszegedre átmenő forgalmat zúdító új út tervezését és megépítését.

Évek óta búvópatakként tört felszínre ez a téma, nem volt világos a városvezetés szándéka. Most végre egyértelművé vált a helyzet!

Az érintett újszegedi  lakosok bizonyára megnyugvással fogadják a hírt.

 

 Pocsai Blanka                  Póda Jenő                       dr. Szabó László

      Fidesz                          Fidesz                         Szögedi Védegylet

                                                                              ( Fidesz frakció)

 

 

Módosító javaslat

 

 

Szeged MJV Közgyűlése 2007. március 29. javasolt napirendjének 6. pontjához  - SZMJV közlekedésfejlesztési koncepciójának jóváhagyása - módosító javaslatot nyújtunk be.

 

A határozati javaslat új 1. pontja a következő legyen (a további pontok számozása értelemszerűen eggyel nő)

 

1. A Közgyűlés nem támogatja a Szeged és Deszk közötti, a Fő fasor meghosszabbításaként Újszegedre átmenő forgalmat zúdító új út tervezését és megépítését.

 

Indoklás:

 

Újszegeden csökkenteni kell és nem növelni az átmenő forgalmat. A 43-as út városi szakasza elviselhetetlen terhelés a környéken lakóknak, szennyezi mindannyiunk levegőjét. Csak a tranzit forgalom elterelése lehet a cél. Ennek tökéletesen megfelel – eléggé megkésve ugyan – az északi elkerülő gyorsforgalmi út, amely a Maros túlpartjára, a városon kívülre viszi a Romániába irányuló forgalmat. Ezzel a Szőregi út forgalma töredékére fog visszaesni, főleg a hatalmas kamionforgalom távozik és a környék (Szőreg, Deszk, Klárafalva, Ferencszállás) belső forgalma és Szegedre irányuló közlekedése megnyugszik és ezáltal sokkal biztonságosabb is lesz.

 

A Fő fasor meghosszabbítása viszont új átvezető terhelést jelentene, ráadásul ez csak bizonyos deszkieknek áll érdekében. (Leginkább a deszki lakópark beruházóinak, akik a mi rovásunkra akarnak értékesebb telkeket vagy jobban megtérülő ingatlanfejlesztési beruházást.) Ez az új átmenő forgalom felhasogatná a Tisza,  Maros,  Kamara-töltés és a 43-as út közötti Újszeged nyugalmát. A fő fasor néhol csak 10-12 méter széles és az átmenő forgalom elviselhetetlen terhelést fog jelenteni, különösen pár év múltán. A Fő fasort nem erre tervezték! Zaj, por és balesetveszély jár az átmenő forgalom nyomában. Az újszegedi ingatlanok leértékelődnek és az életminőség drasztikusan romlik!

 

Szeged, 2007.03.26.

 

 Pocsai Blanka                  Póda Jenő                       dr. Szabó László

      Fidesz                          Fidesz                         Szögedi Védegylet

                                                                              ( Fidesz frakció)

 

Kovács Teréz: Szegedi képes szakácskönyv

Szeged útikönyv – 10 séta a városban

Vadételek

Magyar példa beszédek és jeles mondások

Lakomakönyv

Pálfi Sándor - Tóth Béla: Szegedi hajók a Tiszán, Dunán, Dráván, Száván

Szilágyi György: Tápé, a szegedi városrész

A Hévízi-tó kálváriája egy orvos szemével I.

Bogár László: Ideg-rendszer váltás

Kilófaló lakomák

Gulyás László : Edvard Bened

Oláh Miklós: Fejezetek a szegedi várbörtön történetéből

Helyünk és sorsunk Európában

Globalizációs végjáték

Dankó Pista

Kenyér és Bor

Gárdonyi Géza: Szegedi figurák

Varga András: A régi Szeged

Péter László: 14 írás József Attiláról

A magyar szürkemarha