2024. Mag hava (Október) 06.-a - Brúnó, Renáta neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés
Évforduló: Aradi Vértanúk (1849.) (1849)


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!



Sajtóközlemény

Útlezárás : Tiltakozás a balkáni teher-áradat ellen

 

A 43-as közút, azaz a Szegedről Makóra vezető út teherforgalma drasztikusan megnövekedett a Balkán Eu-csatlakozása óta. Ez Újszeged és Makó, meg a közte sorjázó települések gondja lenne, de a gond ennél sokkal kiterjedtebb és fokozódik. A Szeged Városán már második ciklusában garázdálkodó balvezetés Szegedre szabadította a Balkán teljes átmenő forgalmát.  Dr Botka László 5 évvel ezelőtti ígérete szerint két új híd épül. Az elmúlt ciklusban egy sem épült. Újraválasztása után a választók arcába röhögve mondta: ha csak egyet épít, már akkor is túlteljesíti elődjeit. Az igazság kedvéért fontos megjegyezni, mindkét hidat EU-pénzből álmodja, a más zsebére licitálva hazudta ezt eddig is a Szeged legnagyobb adósságát fölhalmozó és minden idők leggőgösebb polgármestere. 

 

Dr Botka László hazugságai és a balvezetés impotenciája rászabadította Szeged városára a Balkán teljes átmenő teher forgalmát. Románia és Bulgária EU-csatlakozása óta az átmenő teherforgalom 4-szeresére nőtt. A balvezetés dőzsöl, mutyulgat, privatizál, a Szegediek meg nyelik a füstöt, a zajt, tűrnek és élnek a folyamatos életveszélyben.

Ilyen arcátlanságot a néppel - eredeti baloldali értelmezésben - nem a baloldal, hanem a „zsarnokság” szokott tenni…   

  

A gyökereiket vesztett Lenin-fiúk most hajdan hirdetett esküdt ellenségeiknek a „rothadó kapitalizmus” külföldi nagytőkéseinek hízelegnek, privatizálgatnak (ingatlanvagyont, kórházat, áramszolgáltatást), ahelyett, hogy a szegediek gondját orvosolnák…

 

Az északi elkerülő út hídjának már legalább fél éve állnia kellene. Nem azért, mert egy politikai dúvad ígérgette, hanem azért, mert a Balkáni két állam Eu-csatlakozásának dátuma régóta pontosan ismert: 2007 január 1. - Ez az a dátum, amelyre a hídnak minden józan gondolkodású szegedi szerint már készen kellett volna állnia! – a ránkszabaduló balkáni forgalomra… 2007, azaz az idei év márciusának közepére annyi kamion lépett át Nagylaknál, mint amennyi az előző évben összesen. Ez nem meglepetés! A Balkán bekapcsolódott az EU vérkeringésébe… Csak a keringés erei nem működnek!

A működtetésre hivatott politikusok nem készítették elő azokat. Ígérték, de nem tették!

A Szőregi út mentén és az arra nyíló utcákban élők élete egyre több módon nehezítetté válik. Az úton a gyalogos átkelés csúcsidőben szinte lehetetlen. Nem merik már gyermekeiket a buszmegállókba sem engedni. Az elviselhetetlen zaj, a fokozott légszennyezés és az épületkárok mind megoldásra, a szaporodó bajok mind orvoslásra várnak!

Az elkerülő utat és a hídját Szeged balvezetése most következő választási kampánya idejére ígérgeti. Ha akkorra nem sikerülne, hát majd talán a következőre… Igenis, meg fogják ígérni!

A probléma megoldásáról, valós kezeléséről szó sincsen, csak üres kampányígéretek puffognak! A kamionok meg csak tovább pufognak…

 

Ebben a helyzetben pedig már talán csak a röhej kategória, hogy Városunk balvezetése még erre a zsúfoltságra terhelné rá egy külföldi befektető Város-ellenes rémálmát: Dél-Kelet-Magyarország legnagyobb bevásárlóközpontját!!! Dr Botka László Lenin-fiúi most a vadkapitalizmus szolgálatában lihegnek… - Különös baloldaliság! Marx forog a sírjában...

A Városüzemeltetési Bizottság ülésein már többször is indítványoztam az elmúlt 4 esztendőben az Új hídra fölvezető útszakasz mentén a zajvédő falat. Az impotens válasz: „drága”! – hangzott. A szegedi és újszegedi polgárok élete ellenben nem „drága”, az olcsó! Most a zajterhelés és a füstszennyezés négyszeres! Akad azonban ígéret…

Az előkészületek pedig már annyira előrehaladtak, hogy hamarosan elkezdik kivásárolgatni a földeket, ahova az elkerülő út majd megépülhet! Megnyugtató ez a naprakész, aggódó igyekezet… Jó kezekben vagyunk, „szakértői”-ekben, mint tudjuk…

A Szögedi Védegylet tiltakozik a Város balvezetésének folyamatos mulasztásai ellen. Június 21.-én és tüntetésre hívta Újszeged népét a tűrhetetlen állapotok ellen.

Negyedpályás útlezárás a Temesvári körúton, a Városba vezető oldalon az első figyelmeztetés volt. Bár ne lenne többre szükség! Bár tenné a vezetés a dolgát!

Ennél kíméletesebb akcióval nem is kezdhettük a figyelemfelhívás akciósorát:

Nem (most még nem) a Makai utat zártuk le. Nem hétfőn reggel és nem péntek délután. Nem is félpályás, csak negyedpályás útlezárást kezdeményeztünk. Nem a Szegediekre torlasztottuk rá a forgalmat, hanem a bejövő (és átmenő)forgalomra. És (most, először, bár lenne ez elegendő!) mindössze fél óra hosszáig álltuk útját a Balkán tajtékjának, no meg a köztük küszködő, elcsigázottan kétkedő szögedieknek… 

A negyedpályás és fél órás útlezárás nagyjából egy kisebb baleset hatását modellezi…

Egy kamion fölborulása órákra bedugít(hat)ja a Makai utat, vagy akár a teljes Város közlekedését, mint ahogy már többször is megtette…

 

Célunk: az északi elkerülő út és hídjának, a Lebői híd megépítésének sürgetése,
az addigi időben pedig – európai módon – a teljes átmenő teherforgalom
vasúti pályára terelése.
Talán ez utóbbi volna az igazi végleges jó megoldás is… 

Pártállásra való tekintet nélkül örömmel fogadunk mindenkit, akinek az életét megkeseríti a balkáni átmenő forgalom és a Város balvezetésének tehetetlen hozzáállása.

Ezúton kérek minden szögedi és újszögedi Polgárt, aki e tűrhetetlen állapotok ellen még e pusztító „reformista” médiaterror ellenében szólni mer, írjon, telefonáljon, cselekedjen, mert a lakossági megmozdulás, a tömeges elkeseredés hangja nélkül a megoldást az EU-tól és a Város jelen balvezetésétől éppen csak olyan hitelességgel várhatjuk, mint eddig.

 

Üdvözlettel:

Dr. Szabó László
a Szögedi Védegylet elnöke
Újszeged (7. körzet) képviselője

Kelt: Szegeden, 2007. Nap hava (június) 21.-én              


 

 

Kilófaló finomságok

Bálint Sándor - A szegedi paprika

Ehető virágok

Szeged útikönyv – 10 séta a városban

Tápai Antal : Életutam

Csemer Géza: Szögény Dankó Pista

Kilófaló sütemények

Bogár László - Lefelé a létezés lejtőin

A hű folyó

Magyarország – Kulturális értékeink, természeti kincseink

Bogár László : Bokros újratöltve

Gabonakonyha

Lengyel András: „Közkatonái a tollnak...”

Tóth Béla: Elhantolt hegedűk

Oláh Miklós: A Csillagépület

JAAP SCHOLTEN - Báró elvtárs

Péter László: Néprajz, népműveltség

Péter László: Szegedi tudósítások

Kenyér és Bor

Wolf Schenke - A sárgák háborúja