www.ujszeged.hu
2024. Kikelet hava (Március) 28.-a - Gedeon, Johanna neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!

Újszeged logo

Irattár

M43: Öntömjén helyett számvetést várnak Botkától a városvédők

2011-04-17

M43: Öntömjén helyett számvetést várnak Botkától a városvédők

Miközben Botka László nagy csinnadrattával ünnepli az M43-as autópálya elkészültét, s azt, hogy Szeged megszabadul az átmenő teherforgalomtól, nem árt tisztában lenni azzal, hogy az út több mint négy évet késett. Szabó László, a Szögedi Védegylet elnöke szerint ez nem kis részben éppen az MSZP-s polgármester és párttársai lelkén szárad, akinek így számot kell vetniük az utóbbi esztendőkben megnövekedett teherforgalom okozta anyagi és egészségügyi károkban vállalt felelősség kérdésével.

A városvédő egyesület elnöke portálunknak azt mondta: ez elkerülő utat legkésőbb 2006. december 31-én, Bulgária és Románia uniós csatlakozásának előestéjén át kellett volna adni, hiszen előre lehetett számolni azzal, milyen terheket jelent majd ez Szegednek, illetve Makónak. Szabó László - aki ekkor önkormányzati képviselő is volt - többször fogalmazta meg ezeket a gondolatokat a Torony alatt (először 2004-ben), s tüntetést is szervezett a késlekedés miatt. A kerékpárosok is demonstráltak. Az MSZP-SZDSZ-es kormány és szegedi városvezetés azonban nem mozdult - emlékeztet.

Botka László nem mond igazat, mikor azt terjeszti, hogy 2007-ben többedszer szólalt föl az autópálya ügyében a parlamentben, ugyanis akkor először beszélt erről a kérdéskörről, de csak az útépítésre alkalmas földterületek tulajdonosaival való megegyezést sürgette. Közben a román és bolgár csatlakozás következtében megötszöröződött az átmenő teherforgalom, ami súlyos károkat vont maga után. Úgy gondolom, Botka Lászlónak azért kellett volna lobbiznia, hogy a balkáni államok uniós csatlakozásának előfeltétele legyen az elkerülő út, erre igenis lehetett volna forrásokat szerezni. Ez nem történt meg, így Szeged városa négy esztendőn át volt kénytelen elszenvedni azt az életveszélyt, füstterhelést, zajártalmat és a vadállatias módon közlekedő balkáni tehergépjárművek miatti feszültséget azok felelőtlen és felelősségre vonhatatlan vezetői miatt. A Szegeden átdübörgő teherforgalom nyomát tönkrement utak és emberéletek jelzik. Sajnos rengetegen haltak meg balesetekben, illetve - például a nagykörúton - drámai mértéket öltöttek a különböző rákos, légúti, allergiás, depressziós megbetegedések a több mint négyéves csúszás miatt. Indítványozom, hogy készítsük el annak kataszterét, pontosan milyen és mekkora károk keletkeztek az anyagi javakban (biztosra veszem, hogy milliárdos nagyságrendűek), illetve az emberéletekben. A 43-as Egyesület végzett eddig erejéhez mérten adatgyűjtést a károk felmérésében. Nem kerülhetjük meg ugyanakkor azt sem, hogy megnevezzük a politikai felelősöket, s ebben az értelemben Botka László és párttársai, így a szintén sokat szenvedett Makó első embere, Buzás Péter sem bújhatnak el a kérdés elől" - állítja a városvédő.

Szabó László tovább is megy. Szerinte Botka Lászlóék felelősségét még inkább súlyosbítja, hogy bár ő maga többször is ajánlott egy kézenfekvő megoldási lehetőséget a közgyűlésben, meg sem hallgatták. „Javasoltam, hogy amíg nincs kész az elkerülő (de akár később is, közutaink tehermentesítésére), a kamionok szállítása vonaton történjék, hiszen az átmenő teherforgalom Szeged és Dél-Erdély közös gondja. ROLA-terminál pedig van Bukarestben, Brassóban és Aradon, illetve a célországok célvárosaiban is. Erről tárgyaltam Arad magyar alpolgármesterével, Bognár Leventével is, aki nyitott volt a kezdeményezésre, hogy ott tegyük vonatra a kamionokat, Szeged polgármestere viszont nem hajlott az együttműködésre. Így tehát nagy most, 2011 áprilisában csinnadratta helyett inkább egy kiadós bocsánatkérés illene az M43 késlekedéséért felelős politikusokhoz. Egy mély főhajtás az átmenő forgalom miatt haltak emléke előtt. Utána pedig az (út mentén) élők vagyoni kárának megtérítése" - fogalmaz a Szögedi Védegylet elnöke, hozzátéve: azt is megbocsáthatatlan bűnnek tartja, hogy később, mikor megindult az autópálya-építő propaganda, a lelet- és értékmentő régészeket kezdték el hibáztatni a csúszások miatt...

„Szeged fellélegezhet" - halljuk és olvassuk ezekben a napokban a városházi kommunikációt. Szabó László úgy összegez: kárfelmérés, számvetés és elszámoltatás - csak ezeket követően lélegezhet valóban fel a megyeszékhely!

Forrás: Szegedma

 

Csemer Géza: Szögény Dankó Pista

Hiper- és hipoaktivitás, figyelemzavar

Churchill, Hitler és a szükségtelen háború

Jozef Tiso és a szlovákiai holokauszt

A hű folyó

Juhász Antal: A szegedi táj vonzásában

Síklaky István - Létbiztonság és harmónia

Juhász Antal: Parasztok, pásztorok, kézművesek

Tóth Béla

Kanyó Ferenc: Világháborúk szegedi hősi halottai

Sz. Lukács Imre: Tábor a pusztán; A halál színpadán

Tóth Béla: Kutyák, birkák, szamarak

Kilófaló sütemények

Monostori László: II. Rákóczi Ferenc emlékkönyv

Magyar példa beszédek és jeles mondások

Mé piros a gólya csőre?

Magyarország – Kulturális értékeink, természeti kincseink

Pálfi Sándor - Tóth Béla: Szegedi hajók a Tiszán, Dunán, Dráván, Száván

Tóth Béla: Tudósítások a török kori Szegedről

Kecske ételek